Відповідно до ст. 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» №1058 умовою для отримання мінімальної пенсії на рівні прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб є наявність у чоловіків 35, а в жінок 30 років страхового стажу. Страховий стаж після 01.01.2004 року обчислюється за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.
Система персоніфікованого обліку - це унікальна система, яка обліковує відомості про всіх застрахованих осіб, інакше кажучи, про всіх працюючих і самозайнятих осіб. Тобто, в персональну облікову картку застрахованої особи реєстру застрахованих осіб накопичуються відомості за весь період трудової діяльності особи (заробіток, страховий та пільговий стаж), що потім і є основою для обчислення пенсійних виплат.
Як ознайомитися із своїми даними які містяться в обліковій картці та як перевірити чи сплачені страхові внески за себе? Найпростіше це зробити, зареєструвавшись на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України за адресою — portal.pfu.gov.ua. Для цього необхідно виконати наступні дії:
1. Особисто звернутись до управління Пенсійного фонду із паспортом та довідкою про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків та оформити відповідну заяву.
2. Після цього спеціаліст управління зареєструє її в системі та надасть Вам реєстраційний код необхідний для реєстрації.
3. Для реєстрації на веб-порталі потрібен персональний комп’ютер з підключенням до мережі Інтернет. Далі за адресою – portal.pfu.gov.ua при реєстрації зазначаєте обраний вами логін та пароль (якими в подальшому будете користуватися для входу на веб-портал), реєстраційний код наданий вам в Пенсійному фонді та адресу електронної пошти. На вказану вами адресу електронної пошти надійде лист для підтвердження реєстрації в якому прописані подальші інструкції. Після цього реєстрація закінчена.
Зареєструвавшись на веб-порталі ви зможете отримати багато корисної інформації та різноманітних сервісів: одержання виписок, надсилання запитів, скарг, запис на прийом, тощо, в т.ч. виписку із системи персоніфікованого обліку (індивідуальні відомості про застраховану особу), так звана «Форма ОК-5».
Дані, які містяться в довідці ОК-5: відомості про страхувальників в яких працювала особа, сума нарахованої заробітної плати окремо по роках та помісячно, інформація про сплату страхових внесків, страховий стаж, відомості про спецстаж.
Інформація у виписці із системи персоніфікованого обліку в реєстрі застрахованих осіб загальнообов’язкового державного соціального страхування оновлюється відповідно до надходження даних із звітності поданої до органів Державної фіскальної служби України.
Таким чином даний сервіс надає цілий ряд переваг та зручностей: без зайвих черг та витрат, не виходячи із свого помешкання, в будь який час ви зможете переглянути про себе дану інформацію, перевірити її наявність, проконтролювати чи подана на вас звітність, чи сплачені страхові внески.