У нових умовах демократизації суспільства та гуманітаризації освіти підвищується попит дітей та їх батьків на додаткові освітні послуги, які можуть бути задоволені в результаті використання соціально-педагогічних можливостей позашкільної освіти. Позашкільні заклади освіти є важливою складовою системи неперервної освітнього процесу, що забезпечує розвиток здібностей і обдарувань дітей шкільного віку, задоволення їхніх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному самовизначенні.
Сьогодні позашкільний навчальний заклад разом зі школою став активним учасником створення різнорівневої, цілісної системи, яка індивідуалізує освітній шлях дитини. Однак все таки постало питання про місце позашкільної освіти в єдиному освітньому просторі, визначення співвідношення її з іншими ланками освіти, перспектив функціонування позашкільних навчальних закладів на ринку освітніх послуг. Хоча очевидним є те, що позашкільні навчальні заклади – це багатофункціональні центри творчості вихованців, мають ознаки складної багаторівневої педагогічної системи, де організація навчально-виховного процесу спрямована не на максимальне навантаження дитини навчальним матеріалом, а на розвиток їх здібностей, де педагогічний процес зорієнтований так, щоб викликати у вихованця позитивні емоції і сприяти його повноцінному розвиткові. Вони дають знання, формують в учнів вміння і навички відповідно до їхніх інтересів, забезпечують потреби особистості у творчій самореалізації, інтелектуальному, духовному і фізичному розвитку, готують до професійної і громадської діяльності, створюють умови для організації змістовного дозвілля.
Головною метою позашкільної освіти є створення умов для творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку дітей та учнівської молоді у вільний від навчання час, підготовка підлітків до життя в умовах ринкової економіки, впровадження якісно нових форм і методів організації позашкільної життєдіяльності підлітків, задоволення їх освітніх потреб шляхом залучення до науково-експериментальної, дослідницької, техніко-конструкторської, художньої, декоративно-прикладної, еколого-природничої, туристcько-краєзнавчої та інших видів творчості.
Позашкільна освіта здійснюється в закладах, які покликані сприяти соціальній адаптації особистості в реальному житті, у відкритій системі соціалізації та розглядаються як найбільш демократичний та гнучкий засіб залучення сім’ї до співпраці у вихованні та розвитку дітей і підлітків.
Реформування освітньої галузі, яка наразі триває у сучасній Україні не залишає поза увагою і позашкільне навчання. Це питання є досить актуальним і для позашкільної освіти Гребінківської ОТГ. На часі є важливим питанням осучаснення цих закладів, які б задовольняли нові запити і потреби сучасних школярів. Тому серед учнів Гребінківської об’єднаної територіальної громади проводилося опитування щодо їх інтересів та захоплень, які б вони хотіли розвивати у позашкільний час. Виявилося, що існуючі гуртки позашкільних закладів для більшості наших дітей є не цікавими, тому відвідування їх є досить низьким. Відповідно постає питання про реорганізацію закладів позашкільної освіти у нашій громаді, що передбачає відкриття нових секцій і гуртків, які б зацікавили сучасних школярів і надали їм змогу у позанавчальний час розвивати власні особистісні якості і таланти.