З метою покращення якості і оперативності обслуговування громадян та страхувальників, впровадження технологій електронного управління в соціальній сфері Пенсійний фонд України створив веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, який працює із 1 жовтня 2012 року.
З часу запровадження веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України постійно вдосконалюється. Нині електронний ресурс дає можливість усім зацікавленим громадянам та страхувальникам у режимі он-лайн вирішувати питання з мінімальною витратою часу, коштів, сил і постійно контролювати дані, які впливають на розмір пенсії, та переглядати діючу пенсійну справу.
Веб-портал надає електронні послуги кожній особі/страхувальнику індивідуально. Працює з дотриманням вимог до захисту персональних даних.
Адреса веб-порталу: http://portal.pfu.gov.ua
У відкритому доступі (без реєстрації) на порталі надається багато корисної інформації:
· законодавчі акти з питань пенсійного забезпечення;
· бланки документів, інструкції щодо їх заповнення;
· графіки прийому громадян керівництвом Пенсійного фонду України і територіальних органів;
· адреси і телефони управлінь фонду.
Вільний доступ до своєї персональної облікової картки кожен громадянин має після реєстрації на веб-порталі. Застрахована особа має можливість бачити перелік страхувальників, які подавали за неї відомості до системи персоніфікованого обліку, а також відслідковувати, починаючи з 2000 року, по кожному зі страхувальників: суму заробітку за кожний місяць, з якого сплачено страхові внески, інформацію щодо страхового стажу та позначок про сплату страхових внесків. Крім того, в обліковій картці вказано відомості про спеціальний стаж (при його наявності) та відомості про стаж, який зараховується без сплати страхових внесків (БСВ).
А віднедавна на веб-порталі функціонує ще й кабінет страхувальника (роботодавця), в якому доступна інформація про забезпечення соціальних прав його працівників, про правильність подання звітності тощо.
У кабінеті буде відображена інформація стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі — щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу до Фонду. Якщо є порушення прав працівників, у кабінеті можна побачити, скільки застрахованих осіб з вини роботодавця не одержали зарахування певного періоду до страхового стажу.
Окрім того, у кабінеті містяться відомості щодо звітності по сплаті єдиного соціального внеску. Зокрема, роботодавець може оперативно проаналізувати зауваження до звітів та рекомендації щодо усунення неточностей.
Ще одна функція, яка стає доступною для роботодавця у його кабінеті, —це можливість отримати інформацію для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності працівника (лікарняні). До цього часу первинні дані для розрахунку — страховий стаж та розмір заробітної плати — надавали самі працівники. Для цього вони звертались до управлінь Пенсійного фонду за довідками. Тепер процедура отримання необхідних відомостей значно спрощується.
Пенсіонери-користувачі веб-порталу мають змогу, не виходячи з дому, отримати відомості із власної пенсійної справи, зокрема:
– назва Закону України, згідно з яким призначено пенсію;
– вид пенсії;
– сума призначеної пенсії, з урахуванням: надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством;
– дата закінчення виплати пенсії (для пенсій, призначених на певний строк).
Користувачі веб-порталу також мають можливість:
– подати запит для підготовки різних довідок у паперовому вигляді, що видаються Пенсійним фондом;
– записатись на прийом до керівництва чи відповідальної особи;
– відправити звернення до управління Фонду.
Способи реєстрації на веб-порталі Пенсійного фонду України:
1. Подача заяви для реєстрації на веб-порталі.
Для реєстрації заяви необхідно особисто відвідати орган Пенсійного фонду України. Для цього Вам потрібно виконати такі кроки:
- прийдіть до обраного Вами органу Пенсійного фонду та оформіть заяву. Документи, необхідні для оформлення заяви: паспорт та реєстраційний номер облікової картки платника податків-фізичної особи(ідентифікайний номер);
- отримайте розписку про одержання заяви та «реєстраційни код» . Цей «реєстраційний код» необхідний Вам для реєстрації на веб-порталі, отже, зберігайте його в таємниці до моменту закінчення реєстрації;
- завершіть реєстрацію, зайшовши на веб-портал ПФУ в мережі інтернет і вибравши пункт меню «Реєстрація» в закладці «Реєстрація за заявою». Заповніть реєстраційну форму;
- після реєстрації на введену Вами електронну адресу прийде лист, необхідний для підтвердження реєстрації. Після підтвердження реєстрації Ви отримаєте повідомлення з веб-порталу про успішне закінчення реєстрації.
2. Онлайн-реєстрація за електронним цифровим підписом (ключем ЕЦП).
Для онлайн-реєстрації на веб-порталі Вам необхідно мати особистий електронний цифровий підпис (ЕЦП) та виконати такі кроки:
- на екранній формі «вхід» в закладці «за ЕЦП» ознайомитися зі списком АЦСК, ЕЦП яких підтримує веб-портал ПФУ;
- виберіть відповідний АЦСК, виберіть файл ключа, введіть пароль ключа.
Сподіваємося, що наявний електронний ресурс допоможе Вам швидко та зручно отримати Вам корисну інформацію.