12 лютого 2016 року відбулася нарада у міського голови, в якій прийняли участь: міський голова Колісніченко В.І, заступник міського голови Зінченко В.М, секретар міської ради Цапенко Л.В., секретар виконавчого комітету Лисогор В.М., керівники та спеціалісти відділів міської ради, голова РДА Роспопов В.В., голова районної ради Зінченко В.М., сільські голови Гребінківського району, завідувач районного сектору управління Державної міграційної служби Авраменко Н.В., начальник реєстраційної служби Сидоренко Н.В.
На розгляд засідання було винесено такі питання:
1. Про створення відповідно до чинного законодавства служби ведення реєстру територіальної громади ( місця проживання фізичних осіб)
2. Про виконання вимог Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
3. Про видачу витягів з реєстру державного земельного кадастру.
Згідно Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», який був прийнятий в грудні минулого року та набрав чинності, повноваження у сфері реєстрації місця проживання фізичних осіб передаються сільським та міським радам, тобто органом реєстрації стають виконкоми місцевих та сільських рад. У виконавчому комітеті потрібно створити відповідний підрозділ, відділ чи службу, яка окрім реєстрації місця проживання , зняття з реєстрації ще повинна буде здійснювати внесення у встановленому законом порядку відомостей до Єдиного державного демографічного реєстру.
Всі зміни в законодавстві в першу чергу направлені на децентралізацію, все йдеться до формування об’єднаних громад. Створення служби реєстрації несе дуже значні витрати, які окремо чи то міська рада чи сільська рада Гребінківського району не в змозі буде понести, лише для придбання необхідної оргтехніки (розрахованої на 2 робочих місця) становитиме близько 270 тисяч гривень. Тому міська рада запропонувала створити при виконавчому комітеті міської ради службу реєстрації, яка б реєструвала не лише жителів міста, а й мешканців сільських територіальних громад на підставі Договору про співробітництво територіальних громад, який потрібно буде укласти між міською радою та сільськими радами району та затвердити на сесіях рад, а створення та утримання служби реєстрації покласти на спів фінансування відповідно до Договору.
З першого питання порядку денного виступили: міський голова Колісніченко В.І. та заступник міського голови Зінченко В.М.
Цапенко Л.В. секретар міської ради, ознайомила присутніх з проектом Договору про співпрацю територіальних громад. Вирішили, що спів фінансування органу реєстрації буде здійснюватись пропорційно від кількості жителів кожної територіальної громади.
По другому питанню виступив начальник реєстраційної служби Сидоренко Р.М.. Згідно вимог Закону України Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, територіальні органи, утворені Міністерством юстиції України, у встановленому законодавством порядку, припиняють надання послуг у сфері державної реєстрації на території відповідних адміністративно – територіальних одиниць. Згідно даного закону повноваженнями державних реєстраторів наділяються нотаріуси, виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, районні державні адміністрації. Реєстраційні справи що знаходяться в управлінні юстиції будуть передані районній державній адміністрації.
Сидоренко Р.М. звернувся з проханням допомогти у створенні комунального підприємства, яке буде засноване районною радою, здійснюватиме повноваження державного реєстратора. Для створення комунального закладу необхідно 180 тисяч гривень, на закупівлю необхідної для роботи оргтехніки. При обговоренні гостро стало питання спів фінансування, але все ж таки дійшли згоди: 40 тис.грн. виділить міська рада, 80 тис.грн. сільські ради ( по 5 тис.грн. кожна), 60 тис.грн. районна рада.