Відтепер рідні військовополонених та зниклих безвісти зможуть отримувати інформацію про облікову категорію захисників, консультації та надавати додаткову інформацію онлайн.
Особистий кабінет, який функціонував у тестовому режимі, уже дозволив сотням рідних та близьких наших Оборонців отримати та надати необхідну інформацію, допомогу та відповіді на розповсюджені запитання.
В особистому кабінеті - http://surl.li/ivaxf рідні захисників та осіб зниклих безвісти зможуть авторизуватися за допомогою сервісу ID.GOV.UA - http://surl.li/ivawz, використовуючи Дія.Підпис, Bank ID чи електронний підпис. Першим кроком необхідно буде подати заявку про полон або зникнення особи та прикріпити документ, який підтверджує спорідненість.
Після верифікації даних рідні зможуть побачити поточну облікову категорію особи, а також надати додаткову інформацію, наявну в родини та отримати онлайн-консультацію.
Особистий кабінет має адаптивний інтерфейс та працює з будь-якого пристрою: смартфона, комп’ютера чи планшета.
Для зручності рідних на YouTube каналі Координаційного штабу розміщена покрокова інструкція користувача - http://surl.li/ivawq
Пошук зниклих безвісти військових: як діяти?
Якщо захисник не виходить на зв’язок кілька днів, не варто одразу панікувати. Причиною цього може бути відсутнє мобільне покриття, розряджений телефон через відсутність електроенергії тощо.
Спочатку заспокойтеся і з’ясуйте всі обставини.
У першу чергу, спробуйте сконтактуватися з колегами по службі, які можуть бути поряд, безпосереднім командиром, командиром частини.
Якщо із частини вам повідомляють, що захисник знаходиться на бойовому завданні та не обліковується як безвісно зниклий, полонений, загиблий, поранений тощо, то зберігайте спокій та очікуйте, коли він/вона вийде з вами на зв’язок.
В іншому разі — через 2 дні повторно зверніться до частини, щоб уточнити інформацію.
Якщо тривалий час (більше 7-10 днів) військовослужбовець не виходить на зв'язок і не попереджав рідних/близьких про відсутність зв’язку або перебування на завданні, насамперед потрібно звернутися до:
ТЦК та СП (військкомат) за місцем проживання членів родини або близьких родичів;
ТЦК та СП за місцем відправлення до в/ч;
Військової частини (якщо адреса невідома, то через Міноборони).
Звернутись до Національної поліції:
- відправити письмову заяву поштою з описом вкладення;
- направити письмову заяву (скановану або ЕЦП) на електронну адресу pg.npu@police.gov.ua;
- усне повідомлення на цілодобовий номер 102;
- усне повідомлення на цілодобовий телефон гарячої лінії +38 0894201867, 0800212151;
- особисте звернення до найближчого відділу поліції.
Зафіксуйте реєстраційний номер заяви в ЄО. Після направлення заяви потрібно отримати витяг з ЄРДР (відповідно до
ст. 60 КПК України), де безпосередньо буде зазначено ПІБ слідчого у справі.
Звернення до Об’єднаного центру із пошуку та звільнення полонених:
- цілодобові телефони +380676508332, +380980873601,
- email united.centre.ssu@gmail.com.
Скористатися онлайн-формою на сайті СБУ для подачі електронної форми звернення щодо розшуку військовополонених та незаконно позбавлених волі осіб внаслідок агресії проти України: https://bit.ly/43MQkgR
!!! Важливо !!!
Попри, здавалося б, велику силу соціальних мереж не публікуйте фото військовослужбовця, не вказуйте локацію місця служби або останнє місце перебування, не повідомляйте номер віи?ськовоі? частини, назву бригади, позивний.
Це може нашкодити йому/їй! Розголос
цієї інформації може нашкодити здоров’ю чи життю захисника/захисниці, або створити перешкоди його пересуванню.
Трапляються випадки, коли місцеві жителі переховують Захисників або ж вони самостійно намагаються вийти з оточення у цивільному одязі.
Всю комунікацію ведіть тільки через державні органи!
Також звернення на гарячу лінію, електронну адресу або заповнення форми на сайті тощо:
- Уповноваженого з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин.
- Національного інформаційного бюро.
- Міністерства внутрішніх справ.
- Уповноваженого Верховної ради України з прав людини.