Профорієнтаційна робота в ОНЛАЙНІ
Одним із пріоритетних напрямків роботи служби зайнятості є професійна орієнтація населення. Адресність і своєчасність профорієнтації допоможуть серйозно й виважено підійти до вибору професії. А вдалий вибір, як відомо, дає змогу знайти роботу до душі.
Під час дії карантину послуги Державної служби зайнятості стали більш доступними для людей.
З урахуванням карантинних вимог прийом громадян районними, міськими, міськрайонними філіями Полтавського обласного центру зайнятості та Кременчуцьким міськрайонним центром зайнятості був обмежений.
Проте у цей період обслуговування громадян, надання інформаційних і консультаційних послуг, пов’язаних з працевлаштуванням, здійснювалося за допомогою засобів дистанційної комунікації (телефонний зв’язок, інтернет, електронні засоби тощо). Крім того, клієнти отримували послуги за допомогою онлайн-зв’язку, в тому числі з використанням платформи ZOOM.
Надавалися консультації стосовно законодавства про працю та про послуги Державної служби зайнятості, контактна інформація роботодавців, які мають потребу в кадрах.
Громадянам рекомендують проходити профдіагностичне тестування в онлайн режимі на офіційних інтернет-ресурсах Державної служби зайнятості: онлайн-платформах «Моя професія: консультаційна мережа» та «Платформа з профорієнтації та розвитку кар’єри».
«Освітній портал», Веб-портал та верифікована Фейсбук-сторінка Державної служби зайнятості слугують для громадян офіцйним джерелом інформації про послуги. Державної служби зайнятості.
Онлайн-платформа Державної служби зайнятості України «Моя професія: консультаційна мережа» https://myprofession.com.ua/
Державна служба зайнятості віднедавна поновила роботу онлайн-платформи «Моя професія: консультаційна мережа» для профорієнтаційного консультування.
Через дистанційне тестування на цій платформі будь-яка людина може визначити власні психологічні схильності, інтереси та професійні здібності - важливі чинники для ґрунтовного вибору майбутньої професії.
Наприкінці діагностики програма надає рекомендації з докладним аналізом щодо перспектив набуття тих чи інших професій.
Використання програми БЕЗКОШТОВНЕ.
Для проходження тестування необхідно отримати особистий код доступу.
Для цього вам необхідно:
- зателефонувати до центру зайнятості (районної філії) вашого міста чи району - заявити про своє бажання пройти онлайн тестування;
- надати фахівцю з профорієнтації, для створення вашої облікової картки, ваші ПІБ, дату народження, паспортні дані та електронну пошту.
Далі відбувається генерація відповідного коду, який Вам надішлють на Ваш Е-mail.
Діагностику можна пройти у зручний для вас час.
Результати достовірніші у разі закінчення тестування до 16.00.
Загалом процедура триває близько 3-х годин. Між тестами можна робити перерви.
Проте, бажано, щоб тестування відбулось протягом одного дня.
Аналітичний звіт, який створить програма за результатами тестування, краще обговорити з профконсультантом служби зайнятості (телефоном, вайбером чи скапом), попередньо зв’язавшись з ним.
Він також бачитиме цей звіт і зможе фахово пояснити усі нюанси і відповісти на запитання.
Разом зі спеціалістом ви обговорите шлях побудови професійної кар’єри.
Звернутися до центру зайнятості (філії) з приводу проходження тестування можуть не тільки безробітні громадяни, шукачі роботи, але й школярі, їхні батьки чи шкільні вчителі, психологи.
Працівники закладів середньої освіти, наприклад, класні керівники, зібравши первинні відомості (вказані вище) про учнів класу, можуть зробити колективну заявку на отримання кодів доступу.
Це дасть змогу зекономити час на попередніх розмовах з кожним учнем, проте і в цьому випадку кожен учень отримає власний код і матиме можливість індивідуального спілкування з фахівцем з профорієнтації.
Отже, фахівці Полтавської обласної служби зайнятості і в умовах карантину - дистанційно! - надають послуги усім бажаючим.
Тож користуйтесь нагодою! Ми чекаємо на вас!
Поновлено роботу онлайн-платформи Державної служби зайнятості України «Платформа з профорієнтації та розвитку кар’єри» http://profi.dcz.gov.ua/
«Платформа з профорієнтації та розвитку кар’єри» допомагає громадянам у виборі професії. Користувачам платформи пропонують пройти тестування Soft Skills. Зокрема, тест на тайм-менеджемент, комунікабельність, вміння працювати в команді, стресостійкість тощо.
Платформа Державної служби зайнятості з професійної орієнтації та розвитку кар’єри створена із метою наближення профорієнтаційних послуг центрів зайнятості (філій) до всіх, хто планує свій професійний шлях.
Зареєстрованому користувачу надається можливість безкоштовно отримати послуги з профорієнтації у дистанційному форматі без відвідування центру зайнятості ( філії) та зробити власну профорієнтацію.
Задля економічного та соціального розвитку держави ми проводимо профорієнтаційну роботу із молоддю щодо вибору професій, затребуваних на ринку праці.
Отже, проходьте тестування та дізнавайтеся про себе більше!
Профорієнтаційна робота в ОФЛАЙНІ
Правильний вибір професії - одна зі складових успіху сучасної людини, що сприяє гармонійному розвитку особистості.
Ситуація на ринку праці та в економіці України швидко змінюється. Часто буває так, що невірний вибір професійного шляху призводить до проблем і кризових наслідків, які впливають на все подальше життя.
Щоб реалізувати себе й досягти бажаних висот у трудовій діяльності, необхідно заздалегідь приділити належну увагу профорієнтації.
Часто профорієнтація зводиться до заповнення профорієнтаційних тестів, вивчення професій і відвідування «днів відкритих дверей».
Але сьогодні світ диктує інші підходи, виходячи з того, якими знаннями, вміннями і навичками має володіти людина для того, щоб бути затребуваною і успішною на ринку праці через 5-10 років.
І підхід до питань профорієнтації принципово змінюється та набуває іншого значення.
Полтавський обласний центр зайнятості у своїй роботі виділяє чотири підходи до профорієнтації школярів і дорослих: інформаційний, діагностико-консультаційний, розвиваючий, активізуючий. Усі вони системно задіяні в процесі профорієнтації.
Разом з тим, нові обставини останніх років змушують рекрутерів шукати в резюме кандидатів на заповнення вакансій так звані «м’які навички».
Дослідження показують , що кандидати можуть повністю позбавляти себе шансів на успіх, ігноруючи ключові фактори, на які рекрутери тепер звертають увагу.
Відтак, фахівці з профорієнтації Полтавської обласної служби зайнятості намагаються не просто надавати громадянам інформацію профорієнтаційного змісту, а й сформувати важливі для громадян «м’які навички».
Таке формування відбувається на семінарських заняттях та засіданнях Клубів для безробітних.
Що ж таке «м’які навички»?
«М’які навички» - це особисті якості людини.
Власне, це все те, що робить людину прекрасним співробітником, окрім технічних навичок, необхідних для роботи.
Ці навички можуть бути як природними, так і набутими, розвинутими людиною шляхом додаткових занять.
Тож, які основні «м’які навички» цікавлять рекрутерів зараз:
1. Логічне мислення та творче розв’язання проблем.
Останнє, чого хотів би роботодавець - це співробітник, який, зіткнувшись зі складною ситуацією або новим завданням, скаже: «Ого, я не знаю, що тут можна зробити».
Замість цього вони хочуть бути впевненими в тому, що їхні працівники можуть мислити логічно і творчо, проявляти ентузіазм, щоб швидко розв’язувати проблеми, які виникають в процесі роботи.
2. Комунікативні навички.
Ця широка сфера може охоплювати багато: як співробітник спілкуєтеся з клієнтами, з колегами, як комунікує дистанційно.
Зараз, коли спілкування часто здійснюється за допомогою телефонних дзвінків, електронної пошти, чатів та відео, сильні комунікативні навички стають вкрай важливими.
3. Тайм - менеджмент.
Перехід на часткову дистанційну роботу для багатьох роботодавців був великим кроком уперед.
Чи буде команда продуктивною поза офісом?
Робота за межами робочого місця може дійсно заощадити час, але одночасно й додати багато чинників, що відвертають увагу.
Без нормованого робочого дня тайм-менеджмент став «м’якою» навичкою, яка швидко піднялась на вершину списку пріоритетів багатьох рекрутерів.
4. Орієнтація на розвиток.
Необхідно вміти рости та адаптуватися до змін у своїй галузі та на ринку праці в цілому.
В умовах механізації робочих місць і галузей промисловості стали необхідними для людини готовність і прагнення навчатися.
Професіонали з бажанням кар’єрного зростання – це люди, вмотивовані на досягнення кращого результату через постійне навчання новим навичкам, щоб рухатися в ногу зі змінами.
Емоційний інтелект (EQ).
Що означає мати високий емоційний інтелект?
Емоційний інтелект - це здатність сприймати, оцінювати й реагувати на свої емоції та емоції інших людей.
Це означає, що ви здатні емпатично ставитися до оточення.
За даними дослідження, проведеного компанією CareerBuilder, 71% роботодавців цінують емоційний інтелект співробітника вище, ніж IQ.
6. Співпраця.
Співпрацювати з колегами не так просто, як здається.
Ті, хто вважає, що знає, як зробити роботу, і не довіряє іншим у виконанні обов’язків, можуть створити напруженість в колективі й знизити загальну ефективність роботи.
7. Адаптивність.
Зміни - це важлива складова сучасного робочого місця.
Блискавичний розвиток технологій змушує постійно робити щось по-іншому. Все це вимагає від працівників адаптації до нових методів, нових технологій і нового способу мислення.
8. Активне слухання.
Це не так складно, але для багатьох людей теж важке завдання, особливо при дистанційній комунікації.
Активний слухач показує, що він залучений у розмову: ставить питання, тримає зоровий контакт і утримується від засуджень.
9. Лідерські якості.
Креативність, комунікабельність, прагнення до зростання, емоційний інтелект та співробітництво - все це навички, які можуть зробити вас прекрасним співробітником, але лідерські якості піднімуть ваш загальний рівень підготовки ще вище.
Профорієнтаційна робота в об’єднаних територіальних громадах
У Полтавській області зареєстровано і функціонує 60 об’єднаних територіальних громад (ОТГ).
Для організації роботи безпосередньо в громадах районні, міські, міськрайонні філії Полтавського обласного центру зайнятості та Кременчуцький міськрайонний центр зайнятості визначили уповноважених фахівців, відповідальних за організацію роботи з ОТГ.
Спільно з керівниками громад обговорені умови роботи фахівця служби зайнятості з можливістю ведення особистого прийому громадян протягом робочого дня: наявність робочого місця та забезпечення оргтехнікою з доступом до мережі Інтернет. А також сформований графік проведення особистих зустрічей з жителями громади для надання послуг, зокрема:
- інформаційно-консультаційні послуги, в тому числі щодо умов і порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та обліку осіб, які шукають роботу, призначення допомоги по безробіттю та необхідного переліку документів;
- пошук роботи (за наявності доступу до Веб-порталу ДСЗ та інших сайтів з пошуку роботи).
- резервування часу у фахівців служби зайнятості (через сервіс «Електронна черга» (за наявності доступу до мережі Інтернет).
- надання профорієнтаційних послуг, зокрема із застосуванням психодіагностичних методик (за наявності доступу до Веб-порталу ДСЗ).
- надання послуг роботодавцям об’єднаної територіальної громади.
Так, у першому півріччі 2021 року в службі зайнятості Полтавщини проведено загалом 94 виїзди в територіальні громади.
Послуги отримали 850 осіб, їм надані загалом 1053 послуги.
Проведено 364 зустрічі з питань запобігання і зниження рівня не задекларованої праці (нелегальної зайнятості) для жителів ОТГ за участю голів об’єднаних територіальних громад. У цих зустрічах взяли участь 2582 жителя громад.
Проведено 339 інформаційних вебінарів і вебінарів на Платформі ZOOM. Учасниками цих заходів стали 2855 людей.