Вже стало традицією у нашому місті обговорювати болючі проблеми разом, спілкуючись з керівництвом міста. Гребінківська міська рада завжди проводить засідання Клубу громадського діалогу та запрошує на ці заходи всіх бажаючих. Цього разу, наприкінці травня, теж було про що поговорити, і, навіть, посперечатись. Теми обговорювалися не пересічні - «Встановлення місцевих податків і зборів на території Гребінківської об’єднаної територіальної громади на 2019 рік» та «Створення опорного загальноосвітнього навчального закладу у Гребінківській міській об'єднаній територіальній громаді».
Щоразу, розпочинаючи засідання Клубу громадського діалогу, секретар міської ради Л.В. Цапенко знайомить присутніх з правилами та регламентом засідання. Воно й не дивно, адже люди приходять різні. Бо теми обговорення теж завжди різні і стосуються різних галузей життєдіяльності міста. А зараз в об’єднану міську громаду влилися ще й сільські. Тому зал засідання був переповнений. Але організатори подбали і про провітрювання приміщення, і про воду для присутніх і виступаючих. Людмила Василівна закликала присутніх поважати виступаючих, бажаючих – записатися до виступу та бути тактовними та толерантними при веденні діалогу.
Першим питанням порядку денного було «Створення опорного загальноосвітнього навчального закладу у Гребінківській міській об'єднаній територіальній громаді». Більшість присутніх у залі – це вчителі і батьки. Адже їм найбільше «болить» за рідні школи, і це реформування освітньої галузі відгукується «в печінках» кожному. Заступник міського голови В.А. Волошин повідомив присутніх про результати конкурсу на опорний загальноосвітній навчальний заклад у Гребінківській ОТГ. Засідання конкурсної комісії визначило опорним навчальним закладом Гребінківську ЗОШ І-ІІІ ступенів №4. Гребінківські ЗОШ №1, №2 та Мар’янівська ЗОШ змінюють свій статус, стають філіями опорної школи. Філії опорної школи – це заклади, в яких буде понижено ступінь, тобто вони стануть ЗОШ І-ІІ ступенів. Не змінюють свій статус Гребінківська гімназія та Слободо-Петрівська школа.
Про необхідність профільного навчання у старших класах опорних шкіл розповіла в.о. начальника відділу освіти О.П. Кудрик. Докладну доповідь з таблицями, діаграмами, схемами, індексами спроможності шкільної освітньої мережі представила присутнім Н.В. Олійник, завідуюча методичним кабінетом відділу освіти виконкому міської ради.
Після кожного виступу тривало обговорення, звучало багато запитань, але, в більшості, риторичних. Велика група підтримки ЗОШ №1 та №2 складалася не лише з педагогів, а й батьків. Основний напрямок висловлювань всіх виступаючих – зберегти всі міські школи, не реорганізовуючи у філії. Вчителі цих шкіл турбуються про свої робочі місця та заробітні плати. Батьки бажають своїм дітям закінчувати ті школи, які закінчили і вони. Щоб школи знаходилися якомога ближче до місця проживання. Іноді «градус кипіння» діалогу зашкалював, іноді – діалогу не було зовсім. Основним критерієм формування опорного навчального закладу та його філій є не фінансовий аспект, а поліпшення якості надання освітніх послуг на території Гребінківської ОТГ, забезпечення повноцінного профільного навчання в старшій школі. Про що докладно розповідала Олійник Н.В., завідуюча методичним кабінетом відділу освіти, з презентацією якості освіти та якості знань учнів на сьогоднішній день в навчальних закладах міста та сіл ОТГ. Як показує аналіз, поточна ситуація потребує значного покращення, і є, можна сказати, незадовільною в розрізі викладання окремих предметів та якості знань учнів в навчальних закладах. Потрібно бути відвертими і відзначити, що утримання чотирьох міських шкіл, дві з яких є малокомплектними, для об’єднаної громади – тяжка задача, оскільки державної субвенції не вистачає навіть на зарплату вчителів. Та й випускників по Гребінківській ОТГ, це 6 шкіл – лише 71. Тому зараз триває пошук шляхів вирішення цієї проблеми. Питання створення опорного загальноосвітнього навчального закладу у Гребінківській міській об'єднаній територіальній громаді винесено на розгляд сесії міської ради.
Не менш спірним було обговорення питання встановлення місцевих податків і зборів на території Гребінківської об’єднаної територіальної громади на 2019 рік. Спочатку присутні заслухали доповідь начальника відділу соціально-економічного розвитку та регуляторної політики Т.Ф. Лазоренко. Тамара Федорівна розповіла про податки, які наповнюють місцевий бюджет. Статтею 10 Податкового кодексу України визначено перелік місцевих податків і зборів. Це - податок на майно, що складається з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортний податок, плату за землю, туристичний збір.
Також місцеві ради обов’язково установлюють єдиний податок для фізичних осіб–підприємців, які здійснюють господарську діяльність.
Відповідно до статті 12 Податкового кодексу України повноваження щодо встановлення розмірів ставок по місцевих податках і зборах покладається на міську раду. При запровадженні місцевих податків і зборів, органам місцевого самоврядування на законодавчому рівні надано право запроваджувати максимально ефективну, для окремо взятого регіону, систему справляння місцевих податків і зборів.
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є складовою податку на майно та має об’єктом оподаткування житлову і нежитлову нерухомість та їх частки. Органи місцевого самоврядування уповноважені на встановлення ставок та пільг щодо бази оподаткування, визначеної Податковим Кодексом України.
Гранична межа розміру ставки, передбачена даним Кодексом, не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімально заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.
Проектом рішення на 2019 рік ставка збережена на тому ж рівні, що і в 2018 році, тобто 0,25% мінімальної заробітної плати станом на 1 січня бюджетного року і для фізичних осіб, і для юридичних осіб за об’єкти житлової та нежитлової нерухомості.
Ставка транспортного податку встановлюється Податковим кодексом та не підлягає регулюванню органами місцевого самоврядування. Транспортний податок встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування відповідно, тобто легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Повноваженнями органів місцевого самоврядування залишаються встановлення фіксованих ставок єдиного податку для платників першої групи, до яких відносяться фізичні особи-підприємці, які не використовують найману працю, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів на ринках та/або надають побутові послуги населенню, маючи обсяг доходу протягом календарного року не більше 300 тис. гривень. Та другої групи - фізичні особи-підприємці, які надають послуги, платникам єдиного податку та/або населенню, здійснюють виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб, та мають обсяг доходу в межах 1,5 млн. гривень.
Податок встановлюється у межах від 1 до 10 % (І група) до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року та у межах до 20 % (ІІ група) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Проектом рішення ставки податку диференційовані, залежно від виду господарської діяльності, і для другої групи платників податків становлять в залежності від виду діяльності від 1 до 15%.
Підприємці другої групи оподаткування пропонували зменшити податок з 15% на 10% до розміру мінімальної заробітної плати, без врахування виду діяльності, тобто для всіх платників ІІ групи на рівні 10%. Під час обговорення вносилася пропозиція затвердити ставки податку для ІІ групи платників на рівні 20%.
Перед присутніми також виступив начальник відділу земельних відносин та охорони навколишнього середовища І.П. Приліпко з питанням встановлення ставки земельного податку та пільг щодо його сплати.
Проекти рішень щодо встановлення місцевих податків направлені на погодження до Державної регуляторної служби і тільки тоді вони будуть винесені на затвердження сесії міської ради.