На Полтавщині розпочинається адвокаційна кампанія на підтримку стратегій із вакцинації проти COVID-19. Вона покликана охопити вакцинацією якомога більше населення, збільшити кількість щеплень у пріоритетних групах і прихильність до вакцинації серед жителів області. Про це говорили під час тематичного круглого столу в Полтавській ОДА 19 жовтня.
Модератор заходу, виконавчий директор ГС «Коаліція за вакцинацію» Тимофій Бадіков повідомив, що в Україні відбулося вже 10 подібних зібрань.
«Завдання круглого столу – почути експертів МОЗ, ВООЗ з аргументами на користь вакцинації, яким чином доводити цю інформацію до населення, – розповів Тимофій Бадіков. – Маємо на меті обговорити необхідні заходи на рівні регіону з долученням регіонального керівництва, медичної спільноти і громадськості в цілому для виконання стратегій вакцинації, зазначених у дорожній карті. Варто долучати місцеву владу та керівників громад для адвокації вакцинації пріоритетних груп. Серед них – медичні працівники й особи старші за 60 років. Надважливо зараз щеплювати літніх людей у сільській місцевості, адже в містах не так складно це робити, як у віддалених населених пунктах».
Перший заступник голови Полтавської облдержадміністрації Дмитро Лунін повідомив, що на Полтавщині вже є позитивний досвід популяризації вакцинальної кампанії в двох населених пунктах Миргородського району, коли за тиждень роботи волонтерів щепилися скільки людей, як за три місяці до того.
«Ситуація в області з ходом вакцинації непогана, але ми ще не досягли показника у 80% щеплених від коронавірусу, тому продовжуємо працювати у цьому напрямі, – говорить Дмитро Лунін. – На Полтавщині загалом вакциновано близько 40% осіб однією чи двома дозами. Найкраща ситуація зі щепленням медиків, працівників ОДА, РДА та освітян. В регіоні є такі громади, де від коронавірусу вакцинувалося більше 50% жителів, але є й аутсайдери, де вакциновано менше ніж 20% жителів. Подібні різниці в показниках і призводять до спалахів, до навантаження на лікарні, до смертності від цієї хвороби. Тому такі заходи дуже корисні, ми готові втілювати в життя всі корисні рішення».
Керівник національної програми імунізації Центру громадського здоров’я та радник Міністра охорони здоров’я з питань імунізації Олександр Заіка розповів, що відповідно до Національного плану, затвердженого розпорядженням КМУ, до кінця року щонайменше 70,7% дорослого населення має бути захищено від COVID-19 (це 48 мільйонів щеплень, 24 мільйони захищених українців).
«Учора був зафіксований новий рекорд проведення максимальної кількості щеплень за добу – 193 тисячі. Планова кількість – 263 тисячі на день, щоб досягнути показника 70%, – розповів експерт. – Темпи вакцинальної кампанії в Україні зростають. Найвищі показники були в серпні. Тоді зробили понад 3,6 мільйона щеплень. У вересні темпи дещо знизилися, але в жовтні вже спостерігаємо приріст на понад 40 тисяч щеплень, ніж за планом».
За кількістю зроблених щеплень від початку вакцинальної кампанії на першому місці залишається місто Київ. Полтавська область зараз на 6 місці з загальною кількістю 678 644 щеплення. За рівнем охоплення щепленням на 100 тисяч населення лідирує столиця. Полтавщина спільно з Київською областю одразу йдуть за нею, посідаючи то друге, то третє місця.
На Полтавщині продовжують активно працювати 112 пунктів щеплень, 69 мобільних бригад, 13 центрів вакцинації. Двома дозами захищено 300 тисяч осіб; 373 тисячі отримали одну дозу. Планова кількість щеплень практично виконується в області. Понад 9 тисяч – щодня.
По Україні першою дозою вакцини в категорії 60+ щеплено трохи менше за 23%. Двома дозами – менше ніж 20%. За показниками вакцинації медиків і осіб похилого віку показники Полтавської області перевищують загальнонаціональні. Полтавщина – лідер із вакцинації освітян. Першою дозою щеплені понад 87% педагогів, майже 70% – двома. Медики: 79% – однією, 70% – двома.
На круглому столі обговорили стан захворюваності та вакцинації від COVID-19 в області, покращення доступу до інформації з вакцинації, шляхи підвищення мотивації медиків та літніх людей до імунізації. Надали рекомендації для роботи з різними верствами населення. Інформаційна кампанія має ґрунтуватися на доказовій медицині.